från fel syster till sin syster

(ja ida, jag kan ditt lösenord. hihi surprise)
alltså nu är det såhär, att min syster ida har en blogg, det här är idas blogg. 
det är också såhär, att jag hatar bloggar och jag läser inte bloggar.
såhär är det också, att jag hade lite tråkigt för tillfället så jag gick in på några bloggar jag tyckte kunde vara intressanta och läste, det inkluderar alltså min syster idas.
tror ni inte då att jag pinsamt nog hittar ett inlägg som till stor del handlar om mig? jo men det gör jag iallfall (smörigt som fan var det men det handlade ju om mig så what´s not to like liks?).

en kort stund funderade jag på att strunta i att läsa det, men sen tänkte jag att det kan ju faktiskt vara så att hon skrivit något görkul, så jag började läsa.
sista raden i texten om mig ser jag orden "Ville bara skriva av mina känslor till henne lite kände jag, haha, hon kommer tycka jag är världens fjant om hon ser det här fast hon läser inte min blogg;)"
"BITCH?" tänker jag då. och nu ska hon få igen!

"Vi började prata om massa saker och hon uppdaterade mig äntligen om lite saker!!! På tiden att hon gör det, hon kan ju inte gå runt och ha hemligheter för sin syster, så gör väl inte tvillingar?!" 
-Jag har inte haft hemligheter, jag har bara valt att inte mölja på eftersom jag har fått dåliga reaktioner av det andra gånger. Till exempel av folk som inte bryr sig och bara ger mig svaret "åh va roligt he-he" (helt oentusiastiskt), eller dom som dels inte bryr sig, och dels är egotrippade och bara vill berätta så dom börjar mölja på om sitt eget. Visst jag bryr mig om er också, men kunde vara lite vänligt att vänta tills jag är klar nästa gång, och kanske lägga undan mobilen om jag berättar om något som har stor betydelse för mig. HE-HE
Det är bara att fråga så får du veta, du behöver inte direkt pusha mig överdrivet mycket för att jag ska börja prata och det vet du själv. so don´t you dare blame it on me, bitch.

"Jag är väldigt ego när det kommer till min syster ibland, t.ex. så kanske jag har träffat någon kille och då springer jag genast upp för trappan och in i hennes rum och berättar allt, haha. Fast när hon kommer hem efter att träffat någon så brukar vi gå in i hennes rum och lägga oss på hennes säng och jag frågar ut henne så gott jag kan men ofta så kan jag avbryta henne och börja prata om mig och mina problem och upplevelser, när jag egentligen borde lyssna på henne! Det är ju inte precis så att jag gör det med mening, jag brukar inte ens tänka på det men det är ju just det som är felet, jag tycker allt kretsar kring mig!"
-
Du vet lika väl som jag att jag gillar att höra på dina små berättelser (jag vet att du bara hittar på) som du ofta bjuder på. Sen så kan det väl kanske vara lite småtråkigt att bara prata om sig själv hela tiden, jag VILL kanske höra om dig också, självklart inte hela tiden, men emellanåt, ungefär som det brukar vara och är nu. Jag kan även meddela att av dom jag brukar prata med om grejer som händer så märker man ju väldigt tydligt när någon bryr sig, och när den inte gör det, och du är tydligt en av dom få som visar att du gör det. (Ett seriöst tack till dig för det och även tack till elin thimfors, alexandra lundh, lina dunder, sandra karlsson och elin eriksson för att ni frågar och lyssnar på mig.)

"Okej kanske inte riktigt så men Anna får jämt höra på mina problem och finns alltid där för mig när jag är ledsen och depp och gråter och det känns som att jag aldrig riktigt "återgäldar" det så att säga.."
-
Ärligt talat så gör det mig ingenting att trösta, och det händer inte direkt ofta att jag tröstar dig ida lilla? Och att du inte "återgäldar" det, det tycker jag faktiskt inte stämmer. Ville jag gråta och vara depp med dig, så vet jag att jag skulle få det, men jag gråter faktiskt inte längre. Förut grät jag jämt och ständigt och gärna inför publik, men nu är det nästan bara till filmer, eller nån gång väldigt sällan när jag får ryck och inte äter. DÅ gråter jag, men då förtjänar jag inte att bli tröstad eller, så jävla patetiskt bara haha. Men iallfall, orsaken till att det kanske känns för dig som att du inte "återgäldar" det, är nog för att jag inte låter dig trösta mig som du låter mig trösta dig.

"I vilket fall jag älskar min syster hon rä den bästa som finns och så är hon rysligt söt också:)"
-Ja då är vi två iallfall, på samtliga punkter.

En av de bästa sakerna med henne är att hon alltid är så ärlig, brutalt ärlig också, nästan så att hon kan uppfattas som elak ibland haha. JAG HAR VÄRLDENS BÄSTA SYSTER SÅ FUCK YOU! :D
- DEN SOM UPPFATTAR MIG SOM ELAK KAN TA SIG. helt enkelt och mycket stilrent. och fuck you right back! ":D"

"Ville bara skriva av mina känslor till henne lite kände jag, haha, hon kommer tycka jag är världens fjant om hon ser det här fast hon läser inte min blogg;)"
-SUCK ON THAT FATBOi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0