branäs

Ja jag åkte ju som sagt till Branäs med de andra niorna idag och dagen började superbra! Sitter på bästa platserna på bussen, längst fram högst upp till höger, med coolingarna och skrattar och har det trevligt, haha ;)
Dagens bus, som Emil så fint uttryckte det, var att jag tog mina alla hjärtans dag present och delade ut till bussen, fast jag tror att alla geléhjärtan stannade hos herr Bengtsson? haha. och nej det är inte elakt att ge bort presenten tobias är psyk ;s f'låt.
Men ialf vi kommer efter en lång färd fram till Branäs och jag  tänker att "nu jäklar ska det åkas skidor, spela roll att jag inte åkt på vem vet hur många år och bara två ggr i hela mitt liv. Nu ska jag ha kul!"
Drar iväg mot liftarna med Jesper och vi tänker att den minsta backen kan vi ju inte ta med alla de små barnen, nej vi tar den större som vi trodde skulle passa oss bättre. Väl uppe i backen upptäcker vi att det var nog fel val. Oscar som då kan åka snowboard försöker lära oss lite hur vi ska kunna ta oss ner lugnt och fint men vi vågar itne åka så det blir så att jag, Kvarna och Jesper är kvar högst upp i backen och Oscar åker ner.
Efter en stund uppe i backen bestämmer jag mig för att nu får det vara nog nu kör jag och slänger mig ut för backen!
Ja det gick ju undan och jag kände att "nej nu ramlar jag väl snart på någon så att inte bara jag dör utan den med!:O" Och ja, jag ramlade, tre kullerbyttor och så ligger jag där i snön medans min skida ligger kvar högre upp vid backen, jag ligger i någon konstig ställning i backen och klurar på hur fasen jag ska få tag i min skida och vips så kommer min räddare! en tysk tror jag det var, men ialf han och hans syster kommer swishande ner och räddar mig från att blir helt påkörd, åtack åtack :)

Efter lunchen ska vi inte prata om för då var jag bara så sjukt frustrerad och arg så jag känner att jag vill inte deppa ner alla genom att berätta. Vi låtsas som att den var toppen bra även om jag mådde skit och bara ville få tag på en scooter, som inte fanns någonstans, så att den kunde köra bort mig från skiten.

Min bror kan allt göra mig glad ibland han och jag är riktigt glad över att han är just min bror och ingen annans! Även om han kan gå mig på nerverna som ingen annan när han är sådär drygt överbeskyddande -.- Han fixar och trixar i köket nu med drinkar och allt vad det är och är abra allmänt trevlig och förstående mot mig så kärlek till han för att han är grymt bra :)

peace in and spread the love =}


jag och bror i

Kommentarer
Postat av: Stålmannen

hahaha fan vad tuff du ser ut - nästan som en pojke, mört! <3

2009-04-13 @ 16:02:33
URL: http://tayshert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0